Annons:
Etikettkänsligt
Läst 1282 ggr
Anonym
Anonym
2016-09-27 11:49

(x) Trött ledsen arg bitter, vill inte leva.

Behöver gnälla av mig lite, önskar att det gick att få konkret hjälp istället att lösa allt elände men måste ta mig igenom allt själv helt enkelt.

Så nu behöver jag gnälla av mig här.

Har haft en fruktansvärt jobbig sommar och nu början på hösten. Började redan i våras. Jobb som strular, bank som strulat, bostadsköp som strulat, hälsa som strulat både hos mig och min familj.

Bodde i ett boende som kändes som en soptipp, det var jobbigt, nu har vi flyttat… till ett boende som stinker avlopp, inget fungerar och allt är skitigt. M a o, vi har fflyttat från soptippen ner i avlopssystemet i en avloppscistern. 

Först fanns ingen ström, det går inte att spola i toaletten utan att det blir stopp. Diskmaskinen är inte installerad så den går inte att använda. Diskhon är bara 1 ho med avlopp som är nästan stopp i. Lukten i hela lägenheten ifrån ledningarna är obeskrivbar som annat än gammalt ruttet toalettavlopp. Det stinker gammal avföring helt enkelt!

Inga förvaringsutrymmen. så garerober och förvaringshyllor måste införskaffas, vilket ju inte är gratis, ovanpå det har jag inte kunnat få ledigt ifrån jobbet för att komma ikapp och kunna göra något hemma, inte ens ledigt för flytt.

Inte haft någon semester i sommar för det "tillät inte verksamheten" eftersom det var sådan personalbrist och jag var nyanställd så fick jag jobba helt enkelt. Nu senaste lönen stod det att jag inte hade några semesterdagar intjänade under sommaren… ???? Hallå jag har jobbat ihjäl mig och jobbat massor med övertid!!! Jag får inte ens kompledigt!

Sedan försökte dem avskeda mig efter sommaren då de trodde min provanställning gått ut… utan att ens ge mig semesterdagar de jag tjänat in ens. (fick hjälp av facket där tack och lov, så har jobbet kvar men ändå liksom.)

  • Redigerat 2020-12-18 17:48 av Lia
Annons:
Anonym
Anonym
2016-09-27 11:56
#1

..forts..

Råkade trycka fel så #0 skickades iväg innan jag var klar.

..forts..

Jag orkar liksom inte leva längre i allt detta. Var utmattningsdeprimerad redan innan men nu är jag även arg och bitter och vill bara sluta existera. Känner hat emot allt på ett vis jag aldrig upplevt tidigare. Jag vill bara spy och försvinna. Inte ta självmord, inte så, utan skulle vilja bara slippa undan hela mitt liv, min kropp och allt. Typ bara lämna min kropp och mitt liv åt sitt öde och upphöra existera själv.

För så känns det, som om jag är fången i min kropp och i mitt liv och kommer inte undan. Livet känns som ett straff och jag orkar inte.. Rädd att snart bli helt apatisk och då kommer hela det sista i livet rasa det med. Nu bor jag i en avlopscistern men det är i alla fall inomhus.. vill inte hamna på gatan i vinter med skulder och ingen väg tillbaka till ett normalt liv.

Mina föräldrar som är gamla och sjuka och pressar på också om än det ena än det andra, jag känner ansvar inför dem att ta hand om dem också. Kan inte göra dem den sorgen att släppa mitt liv och dem heller.

Så hemst men ibland önskar jag nästan att de dog snart så jag också kunde ge upp livet och hoppa framför tåget eller något sådant. 

ORKAR INTE…. aaaaaaAAAHHhhhhhh

Anonym
Anonym
2016-09-27 12:02
#2

..mer fortsättning…

Jag är så AAAARRGGG jag vill inte leva längre LÅT MIG SLIPPA LÅT MIG DÖ SNÄLLA!

Kan inte avsluta tillvaron själv liksom utan kan bara jobba för att ta ett steg i taget mot att förbättra tillvaron, men det gör mig så arg att sitta fast i en jävla rävsax!!!

Jag kommer ingen stans och bara måste fortsätta i alla fall…!!!

Önskar att jag råkade vara i vägen när något gängbråk försökte skjuta ihjäl varandra eller råkade ut för någon annan olycka jag inte kunde rå över och bara fick dö!

Anonym
Anonym
2016-09-27 12:11
#3

mer forts…

Varje gång det plingar till i telefonen och det trillar in ett mess eller ringer så hoppar hjärtat högt i bröstkorgen och pulsen rusar av rädsla!

Rädsla för vad för nytt elände och dåliga nyheter som skall komma nu. Vad mer som är fel som jag inte kan rå över eller åtgärda eller ens få tag på folk som kan hjälpa till med. Rädd för nästa dåliga nyhet som skall trycka ner en ytterligare ner i avloppscisternen gyttjiga bottenslam. 

Vill slänga telefonen i väggen! men det skulle ju inte hjälpa, istället skulle det ju bara förvärra… så det kan man inte heller göra…

Kan inte gå på muggen och göra nr 2 för då blir det stopp  utan får gå till tvättstugans toa för det i andra huset.

Kan inte dricka ett glas vatten från kranen för det smakar gammal mögel.

Får inte ledigt ett par timmar ifrån jobbet för det finns inte utrymme för ledighet på grund av personalbristen osv osv osv. Hinner inte äta eller pissa på jobbet. hinner aldrig ta rast. 

Sjukskriven idag, men har inte råd att fortsätta vara sjukskriven utan det är bara att ge sig tillbaka till jobbet imorgon i alla fall. Och jag har inte ens hunnit påbörja mer än en försvinnande liten del av allt jag ligger efter med och måste göra.

Snälla låt mig bara DÖ.

Calcifer
2016-09-27 15:39
#4

Har du någon kontakt med psykiatrin? Om inte så tycker jag absolut du ska ta kontakt med dem, så här ska du inte behöva ha det! Hur fungerar det med ert boende och t:ex hyresvärd? Vad står i kontraktet, vad kan ni få hjälp med lagligen för bo i en soptipp förtjänar ingen.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Anonym
Anonym
2016-09-27 17:47
#5

#4 tyvärr en Brf.. Blivit lurad och gjort ett dåligt köp :-(. Trodde på säljaren och mäklarens bort förklaringar till saker som nu visar sig vara verkliga problem. Köpt till överpris för det och kan liksom inte komma ur det hela nu. För dyrt. Ja jag har kontakt med psykiatrin. De är bara inte tillgängliga just när man behöver det utan bara på inbokade tider man oftast bara orkar gå till när man mår ganska bra och det är ju inte då det behövs som mest liksom. För övrigt hjälper ju inte psykiatrin till med att ändra praktiska saker heller utan det är bara prat och ev mediciner för att ändra känslorna, men det ändrar ju inte den konkreta situationen med avlopsstank et c.

IaMiaMaria
2016-09-27 19:43
#6

Även fast ni köpt en bostadsrätt så ska ju toalett, avlopp och vatten fungera. Det är ju inget ni ska stå för själv och fixa så länge  ni inte köpt ett eget hus. I en bostadrätt så står man själv för golv och väggar tex. Inte vatten och avlopp. Visar det sig att det finns fukt eller mögel så ska ju brf hjälpa till att fixa det.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Annons:
Anonym
Anonym
2016-09-28 12:18
#7

Enligt den i styrelsen jag pratat med är problemen med toan och lukten från avloppet inne i lägenheten så det är den boendes eget ansvar.

Om det varit stopp i ledningarna längre ut i huset hade det varit föreningens sak.

Upp till toppen
Annons: