Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 798 ggr
Startandstop
2016-09-14 22:20

Självdestruktiv/deprimerad?

Hej alla. 

Jag vet inte vad jag ska börja med, men som rubriken lyder… Jag är en ungdom som skadar sig själv… 

Jag vet inte vad det är för fel på mig… Jag har alltid haft låg självkänsla/självförtroende, har blivit mobbad till & från och bytt skolor till & från…

Under detta året har jag blivit mer och mer självdestruktiv och tillbakadragen…
Jag skär mig inte för jag vill inte att någon ska se ärren, istället [för beskrivande, censurerat av admin.] Jag brukade skära mig förut men vissa började misstänka så jag slutade och började på andra sätt skada mig själv istället. 

Jag är aldrig glad på samma sätt som för några år sedan, jag kliver upp på morgonen och gör det jag måste göra. Men vissa dagar orkar jag inte gå till skolan för jag känner mig patetisk.
Jag har inga vänner, jag slutade bry mig i att skaffa vänner för många år sedan och har alltid varit ensam. 

Jag brukade umgås med min mamma förut men hon och jag har fallit isär och jag känner mig bara ivägen, jag har blivit ännu blygare, jag kan inte ens se min mamma i ögonen.
Jag vill bara vara ensam på mitt rum. Jag vill aldrig umgås med varken familjen eller deras vänner, jag äter aldrig mat tillsammans med familjen längre. Jag äter aldrig vanlig mat längre… Jag har inte ätit vanlig "riktig mat" på flera månader, istället äter jag något sött (typ en chokladkaka) och energydrycker.
Säger någon till mig att komma ner & äta så säger jag bara att jag Inte är hungrig. 

Jag känner mig bara ivägen! Bara missuppfattad och dum.
På skolan känns det så också! Jag orkar inte. Jag vill inte dö men jag vill ändå inte leva, jag önskar att jag kunde rymma bort till något annat land och bara försvinna…

Jag säger till mig själv att jag inte är Deprimerad, jag bara tror att jag är det, allt är bra jag överdriver bara. 

Vad är det för fel på mig?!
Orkar inte med mig själv!

  • Redigerat 2020-12-18 17:19 av Lia
Annons:
immobilized
2016-09-15 12:52
#1

Finns det någon vuxen i din närhet du kan ta kontakt med?
Annars, skolans kurator?

Sajtvärd: Barnens ifokus   Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

IaMiaMaria
2016-09-16 19:38
#2

Du behöver hjälp med detta. Att ha ett självskadebeteende är svårt att komma till rätta med själv. Psykiatrin kan erbjuda hjälp, men du behöver räcka ut handen och säga att du behöver den. Prata med någon vuxen du har förtroende för och få hjälp med att komma till psykiatrin.

Det finns hjälp att få mot detta dåliga mående, och du är ju själv medveten om att det är ett problem.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

Upp till toppen
Annons: