Annons:
Etikettsymtom
Läst 564 ggr
Snuffles
9/7/16, 3:12 PM

gråter över inget

om man får mentala breakdowns utan anledning betyder det att man egentligen mår väldigt dåligt? för jag har försökt må bra länge nu och jag känner mig glad, men det är som att jag bara låtsas för ibland bryter jag ihop och gråter över småsaker och jag hatar det för jag känner mig så löjlig

  • Redigerat 12/18/20, 9:18 PM av Lia
Annons:
Snuffles
9/7/16, 3:18 PM
#1

och sen varje gång det händer vill jag släppa in min ätstörning igen för att få kontroll även fast jag vet att det inte kommer hjälpa mig

[AnimeV4]
9/7/16, 3:21 PM
#2

Kanske finns det underliggande saker du inte kan sätta fingret på? Dvs småsaker som byggts upp allteftersom tiden gått. Till slut rinner det helt enkelt över. Du kanske borde ta kontakt med en kurator på ex. skolan eller en ungdomsmottagning och bara få prata lite? Det brukar kännas skönt efteråt!

IaMiaMaria
9/7/16, 3:42 PM
#3

Att bryta ihop och gråta en stund och tycka att allt är skit men att sen komma tillbaka och må som vanligt är nog helt naturligt. Det är nog ganska bra att kunna bryta ihop. Men det är ju det om du inte kommer igen och mår bra där emellan som det blir ett större problem. Och även om du vill låta din ätstörning ta över men du låter den inte göra det så innebär det ju också att du har kontrollen.

Låt dig själv gråta och tyck inte att du är löjlig för det, det är en styrka att kunna släppa ut det jobbiga.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

[AnimeV4]
9/7/16, 3:45 PM
#4

#3 Håller med!

Upp till toppen
Annons: