Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 1139 ggr
[ms muumin]
8/31/16, 1:42 PM

Deprimerad eller inte, är frågan.

Är en 38 årig tjej som inte riktigt vet om jag är Deprimerad eller inte. I alla fall inte till den grad att jag inte tar mig upp ur sängen om mornarna. Sköter mitt jobb, mitt hem, min ekonomi, träffar min familj osv. Visst är en väldigt ensam människa som trivs ganska bra hemma men det kanske jag gör pga min ensamhet. 

Har ibland googlat vad Depression är och visst stämmer en del saker in på mig, typ olustkänsla, inget känns kul, man blir inte glad över roliga saker, ser inte fram emot saker osv. Men även det kan bero på att jag inte har någon att dela ev roliga tillfällen/händelser med.

Trivs bäst på natten, då jag sover och slipper fundera på allt ovanstående. Ser fram emot att få gå och lägga mig varje kväll men en bra bok och sedan krypa ner under täcket. MEN ser även fram emot att vakna på morgonen och gå till jobbet även om jag vantrivs med människorna där men älskar mitt jobb och det jag gör om dagarna på jobbet.

Fler som känner som jag och som befinner sig lite i ingenmansland?

Annons:
Calcifer
8/31/16, 2:19 PM
#1

Man behöver ju inte lida otroligt mycket fast man är Deprimerad. Det finns olika grader och olika typer av Depression.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sommarek
8/31/16, 2:47 PM
#2

Frågan är väl kanske också om du har en Depression eller "bara" behöver ordna upp saker i ditt liv som du inte riktigt gillar. Det finns som sagt olika grader av Depression och vi har nog alla lite av allt i oss (man ska, som de säger, aldrig googla sina symptom för då är man plötsligt nära döden ;) ), men jag tycker inte du behöver oroa dig om inte det påverkar ditt dagliga liv till det sämre. Att du trivs ensam etc är ju inte ett sjukdomstecken utan bara ett sätt att vara, som dessutom är helt okej.  ;)

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Carmarino
10/3/16, 1:01 PM
#3

Läste en bra insändare idag: Nej, du blir inte Deprimerad bara för att det är söndag eller dåligt väder.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Upp till toppen
Annons: