Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 1454 ggr
lisa98
8/10/16, 12:32 AM

Är så galet arg hela tiden..

Hej, jag ska sammanfatta allt och försöka vara kort. Mitt liv har inte varit det bästa och det har resulterat i att jag idag inte har någon kontakt med min pappa och bor i en jourfamilj samt ogillar min mamma starkt. Jag har kontakt me soc och går på möten, träffar BUP ca. 1 gång i veckan ( mindre nu under sommaren), och träffar en läkare som skrivit ut antidepprissiva samt atarax( ångestdämpande). Iaf jag är i en djup deppression och har väldigt mycket ångest, självklart mindre nu med alla tabletter. Jag har alltid haft självmordstankar osv men det har lugnat sig men i fredags brast det. Jag blev så förbannat arg! Jag har ett väldigt kort temprament och kan skrika på främlingar för minsta sak ( min BUP kontakt sa att jag nog har pausttromatiskstress, förlåt för felstavningen). Men en buss körde förbi mig o en vän och jag började skrika och slå i busskuren så jag fick ont i handen. Jag bara skrek och de räckte liksom inte. Jag drack samma kväll så mycket att jag spydde och jag kommer inte ihåg så mycket. Dagen efter var jag ledsen o trött. På söndagen blev jag ledsen igen och började stor gråta de slutade aldrig och jag åkte hem tidigt från min vän. Jag sov bort hela den dagen och tog 25x25 atarax på kvällen. Jag somna snabbt men morgonen efter så snurrade allt och kunde knappt gå i början. Jag var tillbaka till att vara arg och idag tog det över totalt. Jag är så förbannat arg på allt och inget. Är arg men vet inte egentligen på vad för det finns så mycket men mitt vanliga jag hade aldrig blivit så arg för någon utav sakerna.. Jag ska kolla mig för ADD snart då jag har svårt att koncentrera mig osv. Jag undrar väl mest om nån vet vad det kan bero på? Kan inte sova för mitt hjärta bultar så snabbt o kan knappt andas för att jag e så arg.. Vill ba gå ut o springa, slå nån/nått, skrika tills jag inte kan längre bara få ut ALLT! Finns det något jag kan göra om dagarna för att få ner detta? Någon sport man kan börja på eller nått lite mer "lugnt" o göra för att varva ner? Tack på förhand:)

Annons:
[VSK]
8/10/16, 12:51 AM
#1

Du borde börja med fiske. Hulinglösa krokar så klart. Jag lovar dig att ingen dag kommer bli den andra lik.

Sommarek
8/10/16, 1:18 AM
#2

Att vara arg när man varit med om mycket jobbigt är inte så konstigt. Man kan bli arg på de som försatt en i den situationen; på en själv om man tycker man borde handlat annorlunda; på andra människor som har mage att vara glada och ha bra liv medan man själv mår skit…

Det behöver inte vara dåligt att vara arg. Prova att se om du inte kan vända din ilska till något konstruktivt; motionera, måla, möblera om… när min mamma gick bort för sju år sedan efter lång tids pillermissbruk var jag arg konstant, och fick lustigt nog ut mycket aggressioner genom att köra Wii Boxning. Jag slogs och skrek och fick ut en massa, utan att skada mig själv eller någon annan.  Det kanske låter fånigt, men det funkade.  :)   Så länge ingen blir skadad kan du lugnt försöka "bränna av" din ilska så att du får ut den.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

IaMiaMaria
8/10/16, 1:03 PM
#3

Ilska är ju ofta en sekundär (andra) känsla och den primära (första) känslan är ofta ledsenhet eller besvikelse över något. Men att de kan vara svår att känna sig ledsen och gråta över något man varit med om och blir då ist arg.

Så att försöka ta reda på orsaken till känslan kan vara bra. Men sen är det väl bra att du gör dig av med ilskan så länge du inte skadar dig själv eller någon annan. Gå ut i skogen och skrik eller skrik i en kudde. Gå till ett gym och boxa på en boxningssäck. Gå ut och spring eller gå snabbt.

Ilska är energi som behöver ut. Gör du en massa lugna saker för att distrahera din ilska så kommer den bara ligga kvar och bubbla.

//Maria

Everything will be okay in the end, if it´s not okay it´s not the end.

lisa98
8/10/16, 10:30 PM
#4

Tack för alla svar! Mår verkligen skit dåligt och har svårt att visa känslor så jag antar att det beror på detta men ska börja röra mig mer och få ut den här energin mer bara o hoppas de blir bättre:)

[VSK]
8/10/16, 10:32 PM
#5

#4

Prova fiska som jag föreslog. Allt handlar inte om just själva fisket. Tänk bara att sitta ute i naturen och höra fåglarnas sång. Kanske grilla lite. Det där är mysfaktor hög, och som jag tror kan hjälpa dig i längden. Hav tålamod. Kämpa. 

Lycka till.

Upp till toppen
Annons: