Annons:
Etikettpositivitet
Läst 6017 ggr
Lia
Lia Skrivet av sajtvärd eller medarbetare
2016-02-15 23:43

Glädjetråd

Du ser munter ut! Har det hänt något positivt? Berätta!

Annons:
[Mazamizari]
2016-02-25 19:52
#1

Jag hade en förfärlig dag idag, vet inte hur många gånger jag har brutit ihop så extremt att jag börjat gråta. Har under hela kvällen mest suttit och drömt om sängen för att bara slippa vara vaken mer. Men mitt i allt det tunga så skedde något fantastiskt. En person jag brukade skriva en historia med förut, berättelsen vi skrev på var min flukt från verkligheten, hon försvann för flera över ett halvår sen. När hon gjorde det så krossade det verkligen mitt hjärta. Men idag när jag kikade in på hennes profil där vi brukade skriva ihop så såg jag att hon hade varit online idag, det var första gången sen hon försvann. Hon tog inte kontakt med mig eller något sånt. Det enda som hände var att jag såg att hon varit tillbaka. Och bara att se att hon varit online fick mig att hoppas på att hon och jag kanske kan skriva ihop någon gång i framtiden. För hennes inspiration och fantasi lyste verkligen upp min vardag och jag har saknat det så mycket.

Farwuq
2016-03-08 06:24
#2

Positivt?
Jag är glad att jag orkar gå de 5 km till mitt jobb - och ibland tillbaks - trots min sjukdom.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

adamfix
2016-03-08 19:37
#3

 jag gick upp i morse och släpade mig igenom hela dagen fastän jag inte orkade och bara ville hem. har känt så hur länge som helst men varje dag jag tar mig igenom ökar mitt självförtroende och min självkänsla lite och lite, varje dag jag tar mig igenom kan jag ändå känna mig stolt över mig själv i slutändan, fastän hela dagen gick åt helvete så tog jag mig ändå igenom! går du igenom samma sak SKA du vara stolt över dig själv, jag vill nästan tvinga dig.

hur som helst, den är tråden är lite tom men se till att fyll den med minsta detaljer som gjorde dig glad!

Farwuq
2016-03-09 18:52
#4

👍

Det blir bättre och bättre!

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

taylor__lambert
2016-03-13 21:16
#5

Fick idag en tid hos psykiatrin imorgon. Känner mig väldigt glad över det!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

[rumelle]
2016-03-18 11:09
#6

I natt lyckades jag sova 11 timmar! Och jag kände mig för en gångs skull utvilad. Dessutom lyckades jag ta mig i kragen och köra 15 minuter yoga och 30 minuter på träningscykeln. 🙂

Annons:
Farwuq
2016-03-19 13:32
#7

👍 🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

taylor__lambert
2016-03-19 19:33
#8

La ett viltspår idag, även om spårandet inte gick 100% bra så fortsatte hunden att jobba när en studsig, energisk setter passerade oss, och det är jag glad över! Att hunden kunde jobba på trots en sån störning!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Calcifer
2016-03-25 21:25
#9

Jag tvingade mig själv att åka hem till mamma för påsklunch trots att jag mådde dåligt och verkligen inte ville ha med folk att göra. Dels ville jag vara ifred, dels har jag mycket ångest över mat och vikt just nu och påsklunch säger ju sig självt att det är lite extra gott. Och dels så hade syrran med sin nya pojkvän och jag blir så stressad av nya människor, speciellt i en sådan miljö liksom. Men det var en helt underbar dag och jag stannade till nyss! Syrrans nya kille är helt awesome och vi spelade Alfapet ihop vi tre. De tjafsade om reglerna och jag gapskrattade för de blev så till sig båda två. Sen skulle jag uttrycka till syrran att jag definitivt godkänner och att hon verkligen hittat en guldklimp. Och efter jag sagt det säger jag även "och snygg är han också" hör hur fel det låter när jag säger det och tillägger snabbt "för dig, alltså" och sen gapskrattar både syrran och mamma. De förstod ju hur jag menade. Och så skulle jag såklart försöka förklara bättre och då blev det fan bara värre. xD

Han var ute när vi pratade om det såklart. :P

Ska dit i morgon också. :D

Och pojkvännen är så bra med hennes son att man blir varm i hjärtat! Syrran har tyvärr dejtat några riktiga ARSLEN så detta förtjänar hon så mycket!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Sabinan
2016-03-29 01:14
#10

Jag har varit väldigt deppig (har en diagnostiserad Depression in botten) och haft mycket ångest hela påsken, men idag pratade jag med en  gammal vän. Det var mest hen som pratade och jag som lyssnade.

Men det var ett fint samtal där vännen berättade om hur viktig jag är för min omgivning, uppmuntrade mig på alla sätt och vis, så nu känns det som jag fick en glimt av mitt gamla, glada jag igen.
Så skönt! Detta ska jag ta till mig och leva på, länge 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

[Mazamizari]
2016-03-30 22:37
#11

Hon får fortfarande mitt hjärta att slå volter då jag ser henne komma online. Och nu är det bara en dag kvar och sen får jag träffa personen som varit mitt stöd det senaste halvåret IRL. Jag hoppas det blir som jag fantiserat för har väntat på denna dag länge nu.

Jess89
2016-03-31 23:03
#12

Kompletteringsuppgiften i historia som jag kämpat  med tidigare har äntligen blivit gjord. Håller nu tummarna för att slippa göra ytterligare en komplettering.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

evelinafelicia
2016-04-03 01:01
#13

Ska på en convention i Birmingham i Maj och en utav gästerna hade ställt in… var helt förstörd och längtade inte alls. Nu har han ändrat sitt schema så han kommer komma i alla fall.  Låter kanske löjligt men det är en utav de få saker jag ser fram emot. 

Ett annat plus är att vårat slutprojekt för mitt första år på högskolan börjar ta sig och det känns jävligt bra än så länge.

Annons:
Farwuq
2016-04-04 06:42
#14

Jag klarade av att gå 5 km till jobbet på 55 minuter. Det var länge sedan jag klarade något sådant.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Neihna
2016-04-11 22:02
#15

Jag ska för första gången i mitt liv hålla på med keramik och rakubränning. Det ska bli jätteroligt. Har precis köpt hem lera och försöker mig på att göra lite smycken.

Calcifer
2016-04-11 22:04
#16

Mamma köpte mat för över 300:- åt mig idag nu när jag typ annars har en matbudget på ungefär 200:- per månad.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Farwuq
2016-04-12 07:51
#17

👍

Den riktig mamma.
🌺

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Calcifer
2016-04-12 08:08
#18

#17 Ja snacka om räddaren i nöden alltså. Plus att hon ska köpa nya jeans till mig idag. Jag äger ETT par byxor jag kan ha och de har gått sönder på insidan av båda låren. Jag har asperger och pga det är jag väldigt, väldigt känslig när det gäller material mot min hud och byxor som det är hål i, även om de är pyttesmå och andra inte ens skulle känna det för en sekund ger mig sånt obehag att jag började gråta på vägen hem när jag kände hålen för första gången… Så mamma har lovat att sponsra ett par nya jeans för ett par byxor kanske är bra om man äger…

Samt att hon ska betala datorhögtalarna jag tvingades köpa då min skärm med inbyggda högtalare gick sönder från ingenstans och jag fick en av deras oanvända skärmar men den har inga högtalare.

Min mamma är bäst hon. ❤️


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Mazamizari]
2016-04-18 23:02
#19

Det känns bra att vara förälskad, var länge sen jag tyckte om någon såhär mycket. Visserligen har jag trott mig tycka om några sen jag gick ur mitt tidigare förhållande, men har insett nu att det gjorde jag inte. Och det hela är helt enkelt underbart. För första gången i mitt liv så kan jag faktiskt se en framtid ihop med människan. Flytta ihop och så vidare. Och bara den känslan att vilja sånt är så främmande och så mysig på samma gång. Jag vet inte om det är åldern/mognaden som gör det eller ifall det är personen. Det får mig iaf att helt enkelt bara må bra då jag sitter och fantiserar om framtiden.

Jess89
2016-04-20 13:11
#20

Äntligen fått tid hos en psykolog som förhoppningsvis kan hjälpa mig åt rätt håll.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Annons:
taylor__lambert
2016-05-05 08:45
#21

jag har fått medicin och provade den igår, jag somnade! fu fan va glad jag blev när jag kunde somna i tid för att sedan vid 7:00 vakna och känna mig någorlunda utvilad!

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

lövsångare
2016-05-05 23:00
#22

Tror att jag håller på att bli kär… Vet inte om det hör hemma i denna tråd egentligen, för jag vet inte om det är positivt eller negativt ännu. Men jag tänker på honom hela tiden…. aah 🤔

Måne If it wasn't for this music, I don't know how I would've fought this. Måne

taylor__lambert
2016-05-06 10:36
#23

idag har jag äntligen, efter 15 års försök, fått hjälp med min hörsel, äntligen någon som gör ett annat test utöver ton testerna. Jag är så glad! Jag kommer få hörapparat och testa den ett tag och se hur det blir. Jag hoppas så att detta kan hjälpa mig.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Lia
2016-05-12 12:02
#24

När jag var 8 fick jag en stereo i födelsedagspresent. Det finns ingen som den - den hade plats för tre cd-skivor och två kassettband. Den var helt perfekt. Men den fick ett kort liv, för efter 10 år råkade min pojkvän hälla vatten över den. I 4 år har jag letat, och så fann jag den. I London, och säljaren ville att man hämtade den. Jag blev såklart ledsen eftersom jag letat så länge, så jag skrev ett mail till honom och förklarade situationen. Han svarade då att han självklart kunde skicka den till mig. Så ni kan förstå hur glad jag blev! Det gäller att hitta de små glädjeämnena när man inte mår bra :-) På tal om det ska jag snart få min nya kamera, en Fujifilm Instax Mini 8 (Polaroid-typ)!

Lizelda
2016-05-19 16:57
#25

Har mått så fruktansvärt dåligt inför idag och nu har jag inte kunnat sluta le på flera timmar, fast allt är kaos med tågen och jag bara vill sova, tror fan att det är såhär lycka känns! ^^

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Calcifer
2016-05-20 21:19
#26

Haft mysmiddag hemma hos lillebrorsans pappa vars nya särbo fyller år. Han är som en pappa för mig även om mamma och han skilde sig när jag var 13, så det var jättefint. Och så var där en släkting med sina två småbarn med också och jag älskar barn men är inte redo för mina egna så det var jättekul med lek och mys. Bra kväll helt enkelt. Plus att jag fick sömntabletter för första gången på en månad.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Farwuq
2016-05-21 12:28
#27

👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Annons:
[Mazamizari]
2016-06-12 14:54
#28

I helgen så övervann jag en av mina stora rädslor i en miljö som brukar framkalla panikångest för mig. Att äta framför folk jag aldrig träffat innan i en miljö jag aldrig befunnit mig på innan. Låg och grät och vägrade prata på typ en timme efter det för att jag mådde så dåligt efteråt men när den första ångesten lagt sig och nu när jag smält det hela så känner jag mig mest bara stolt. För jag klarade det ju utan att bryta ihop på platsen. Och jag gjorde det trots att jag verkligen inte ville egentligen och det gick bra! Därför ger jag mig själv en klapp på axeln.

Farwuq
2016-06-12 17:42
#29

Jag orkade träna en hel timme - i morse  - på gymmet trots värk och elände.
👍

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Agafia
2016-06-12 22:39
#30

Var ute o åt mat med två vänner idag , riktigt mysigt 😊

Farwuq
2016-06-13 05:37
#31

#30 Låter skönt, med en fin sommaraktivitet.
☀️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

[Mazamizari]
2016-07-24 00:34
#32

Idag sa min pojkvän för första gången att han älskade mig. Exakt 365 dagar har det gått sen vi började prata med varandra, det kom han till och med ihåg vilket inte ens jag gjorde. Det om något gjorde mig väldigt väldigt lycklig.

Farwuq
2016-07-24 09:23
#33

Jag har klarat ett av mina mål, att köra hårt i 90 minuter på gymmet.
Nu är jag helt knäckt, men glad.

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

Anonym
Anonym
2016-07-24 18:20
#34

Överlevde gårdagens självmordsförsök så det får jag väl vara glad över på något sätt.

Annons:
Agafia
2016-07-25 10:13
#35

Mitt äldsta barnbarn är och hälsar på sedan en vecka , vi har haft många goa skratt 😀

Lia
2016-07-25 21:40
#36

Idag skrev min pojkvän kontrakt på ett rum i en villa endast 2,5 mil ifrån mig - och han har alltid bott 8 mil ifrån! Och jag fick hälsa på hur mycket jag ville, och min vovve också! Helt underbart.

Calcifer
2016-07-25 22:20
#37

#36 Grattis!

Beställde ny mobil idag! En Samsung Galaxy s6! Ungefär en miljon gånger bättre än min knapptelefon jag har nu… gud vad jag ska spela pokemon go sen. :D


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[nilvanas]
2016-07-29 17:01
#38

Idag kollade jag för första gången på en sminkhemsida (smink var mitt stora intresse tidigare)

Calcifer
2016-08-31 15:40
#39

Fick min medicin gratis idag. :D

Det fattades bara 1:- till frikort så det är vad de skulle kostat, men jag hade ingen krona så tänkte betala med kort men kassörskan sa att det gick bra ändå. En liten grej men gulligt gjort ändå!

Plus bio med min bästaste mamma ikväll!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lia
2016-08-31 15:47
#40

#39 Vad ska ni se? :D

Calcifer
2016-08-31 16:54
#41

#40 Florence Foster Jenkins. :D

Min födelsedagspresent till henne.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
Lia
2016-08-31 16:57
#42

#41 Aldrig hört talas om, men kul!

Skogsvittra
2016-09-16 18:44
#43

Var på Ikea och shoppade loss! Äntligen får jag ett par hyllor ovanför skrivbordet och lite grejer att sortera allt i. Har tjänat tillräckligt med pengar på fiverr så jag behöver inte känna mig dålig heller för att jag la ut en massa pengar. 

Jag kunde sedan även beställa på Starbucks utan en droppe ångest över huvudtaget, och kände mig inte dum som vanligt när hon i kassan fick vänta på att min syster skulle bestämma sig. Lycka 😃


Agafia
2016-09-16 23:02
#44

#41 är det filmen med Meryl Streep ( Staving ? ) som den rika Damen sjungandes Opera ?

Saga85
2016-09-22 01:31
#45

Jag har tagit ett studieuppehåll och blivit sjukskriven en månad i taget. Är stolt över mig själv att jag lyckades ringa till soc (tre gånger på tre veckor dessutom!) trots min telefonskräck, har varit och gjort upp en studieplan med studievägledaren. Och även om jag kände mig så kass över att inte ha klarat studierna förra terminen pga att jag betade av förförra terminens tentor så tog hon och strök en kurs efter annan och sa "se det inte som ett misslyckande utan se alla kurser du faktiskt HAR klarat".

Sen att jag har 200 kronor kvar på mitt konto och inte vet om eller när jag kommer få pengar denna månaden spelar mindre roll då jag är lyckligt lottad med stor familj.

Agafia
2016-09-24 10:35
#46

Varit ute på Deltat med en vän och våra hundar , kaffekorg vid Indalsälven i solen . Balsam för själen :)

Farwuq
2016-09-25 13:59
#47

Det vackra septembervädret gör mig ganska glad.

☀️

Värd: för Astrologi. Medis: för Astronomi, Filosofi & Finland

taylor__lambert
2016-10-02 16:24
#48

Min hund är så otroligt duktig, och det gör mig så jävla glad. Idag var vi i skogen för jag skulle prova min hemgjorda reflexskärm, vi stöter på en tax som var lös och skällde mot min hund, min hund bara tittade på den som om den var knäpp, så tittade han på mig och jag sa "kom så går vi" och han bara följde med mig. Sen mötte vi den hunden igen och den gjorde samma sak, åter igen var min hund lika duktig och brydde sig inte et skit om den andra hunden. Inget förlåt fick man av ägarna heller, men vad gör det när jag har en sån otroligt fin hund som inte bryr sig! ^_^

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Annons:
Upp till toppen
Annons: