Annons:
Etikettövrigt
Läst 3011 ggr
Lia
Lia Skrivet av sajtvärd eller medarbetare
2/15/16, 10:35 PM

Babbeltråd

Här är sajtens babbeltråd, tråden om allt möjligt!

Annons:
Lia
2/16/16, 6:00 PM
#1

Idag har jag spenderat hela dagen på iFokus, men det är det värt, för snart är vi igång! Tummen upp

[Mazamizari]
3/2/16, 6:09 PM
#2

Nu har förskolan jag hade min verksam förlagda utbildning på blivit svartlistad på grund utav hur de behandlade mig efter att det fått veta att jag är diagnostiserad med Asperger. De skickade iväg mig för att jag inte var "socialt kapabel" enligt dem. Och jag har blivit godkänd på varenda kurs jag haft och alla praktiker jag haft där… Min handledare förstod att jag bara behövde lite mer tid vad det gällde det sociala men det gjorde inte de andra så chefen fick mig förflyttad till en annan förskola. Så nu kommer de inte få några fler studenter dit, och det är jag glad för. Ingen ska behöva gå igenom den skiten som de utsatte mig för. 

Min plan är att anmäla dem till diskriminerings ombudsmannen med. Någon dag när jag orkar. För just nu känner jag inte för att göra något alls längre. Jag vill bara hoppa av skolan och strunta i allt. För det känns bara onödigt och löjligt och patetiskt. Jag som förskollärare? Vem försöker jag lura, bara för att jag har Asperger så kommer jag inte ha mer förståelse vad det gäller barn med funktionsnedsättningar. Bara för att jag anstränger mig för att bli bra på det sociala så kommer jag inte bli det. Jag vill bara ligga i ett hörn och försvinna.

Calcifer
3/2/16, 7:14 PM
#3

#2 Fy fan vilket jävla beteende, förlåt för språket. Men hur vågar man behandla folk så?! Okej om man pga sin diagnos har agerat felaktigt, men då finns det ju liksom en stabil grund snarare än att man kan agera fel pga sin diagnos. Jag fick sparken från ett sommarjobb när jag var 19, indirekt pga min asperger, men det var för att jag faktiskt betedde mig fel och de hade all rätt att säga upp mig, det förstår jag ju själv nu i efterhand. Men annars är det bara sjukt fult. Du kan visst bli en jäkligt bra förskollärare!


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Mazamizari]
3/2/16, 8:09 PM
#4

#3 Jo, folk borde verkligen skaffa sig mer kunskap kring diagnoser så sånt här inte sker. Inte bara Asperger utan alla olika slags diagnoser, som Depression med. Det känns som folk har en tendens att sparka på folk som redan ligger ner bara på grund utav okunskap och sånt där.

Calcifer
3/2/16, 8:11 PM
#5

#4 Absolut, sen måste samhället sluta hyscha ner det också. Det känns ju som om man måste ljuga om det för att kunna bli accepterad som alla andra och det är otroligt dumt det med. Jag stöter väldigt ofta på folk som säger att de inte vågar gå ut med sin diagnos öppet, trots att ingen runt dem ens märkt att de har en.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

[Mazamizari]
3/2/16, 8:21 PM
#6

#5 Jag kommer inte nämna mina längre efter det här och det får mig att må ännu sämre egentligen. För det känns så hopplöst att man ska vara tvungen att skämmas över diagnoser man fått bara för att resten av mänskligheten ska vara så trångsynta. Nu gäller detta inte alla vilket jag vet, men efter denna flopp så minskade mitt hopp kring acceptans rejält. Jag är väldigt rädd att samma sak ska ske igen och tror inte jag skulle orka med något sånt helt enkelt.

Annons:
[Garntroll]
3/13/16, 10:30 AM
#7

Säger väl ett hej till den som vill.

[Mazamizari]
4/1/16, 6:32 AM
#8

Så har dagen äntligen kommit och jag är så nervös att jag har ont i magen och vill spy. Kan inte somna om trots faktumet att jag är ledig och han inte kommer hit förrän om flera timmar. Men det är bra ändå. Paniken har inte kommit igång än men den kommer väl om ett tag sen med.

Lizelda
5/7/16, 5:05 PM
#9

Vill inget hellre än att skriva till henne men jag hatar mig själv så fruktansvärt mycket för att jag inte ens klarar av att låta bli det en enda dag.. Har svårt att tro att måendet kommer förändras för att jag har kontakt dock, kan ju inte bli mycket värre än såhär.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Lizelda
5/18/16, 11:33 AM
#10

Hade tänkt ta en tidigare buss i morgon men det känns rätt meningslöst så jag vet inte, kanske gör det ändå

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Mazamizari]
5/29/16, 1:21 PM
#11

Förstår mig inte på folk. Och orkar helt ärligt inte ens försöka förstå mig på dem. Man ser ändå vilka det är som bryr sig och finns där tillslut.

Calcifer
5/29/16, 1:26 PM
#12

Bah, måste åka bil idag och har krånglig mage. Inte en rolig kombination.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Lizelda
6/3/16, 6:57 PM
#13

Jag vill fan inte ha någon sommar

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Agafia
6/9/16, 11:39 AM
#14

Jag brukar inte vara låg på sommaren så jag vet inte varför jag är såååå trött . Ingenting som jag egentligen tycker om att göra i vanliga fall känns kul , måste tvinga mig själv att sköta om hemmet , handla mat osv. Ändå tar jag mina mediciner som jag ska , fattar ingenting 😕

[Mazamizari]
6/23/16, 8:38 PM
#15

Känner mig korkad som trodde det skulle bli som förra gången. Blev det så? Nä. Och hur kul hade jag då? Jätte. Hur kul har jag nu? Fan inte alls. Saknar min dator och något att göra.

[Mazamizari]
6/29/16, 4:49 PM
#16

Äntligen är skiten snart över. Bara en enda stor besvikelse hela grejen. Men snart får man komma tillbaka till verkligheten så man kan få tid att svälja besvikelsen. Imorgon blir det bättre förhoppningsvis.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Carmarino
2/12/24, 2:07 PM
#24

Felpost.


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

  • Redigerat 2/12/24, 2:09 PM av Carmarino
Upp till toppen
Annons: