Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 944 ggr
serenas
2017-06-21 01:37

Nekad remiss

Jag är Deprimerad jag gråter äter knappt något o sover 4 timmar per natt. Det har varit så här länge … Var till doktorn igår ihopp om att få en remiss till psyk. Jag mådde så dåligt att jag knappt klarade av och sitta i vänt rummet. Det enda doktorn säger är att jag hittar på på grund av att jag vill ha mer sjukskrivning och gå hemma. Det tog musten ur mig … Hur kan han påstå nåt sånt? Jag vill må bra och jag vill jobba. Ska ta mod och ringa till psykiatrin i morgon. Och se vad dom säger.

Annons:
Calcifer
2017-06-21 01:54
#1

Var du hos en läkare på VC? Ibland kan de ha lite svårt att förstå då. Antingen ringer du till psykiatrin i morgon och förklarar läget, eller så ringer du VC igen och säger att du MÅSTE få prata med någon som har kunskaper kring det här med Depression etc. Plus att säg "det handlar inte om att jag önskar jag kunde bli sjukskriven, jag vill bara ha hjälp för mitt mående på något vis" eller liknande.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Aleya
2017-06-21 05:48
#2

Åh jag känner så igen mig gällande vc och Depression. När jag första gången tog modet till mig fick jag bara höra: skaffa jobb och hobby så blir det bra. Men åkte in på akutpsyk några dagar senare och då hjälpte dom mig och skicka remiss till öppenpsykiatrin. Du får testa det. Lycka till.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

serenas
2017-06-21 07:42
#3

Jag har fått en utlänsk läkare som inte förstår ett dugg av vad jag menar. Han har fått för sig att jag fejkar för att slippa jobba men då är det inte. Jag har blivit dumpad av min kille som är psykisktsjuk/alkolist men jag har varit Deprimerad innan det tog slut. Han har trackaserat mig så inåt…. Jag vet hur jag själv mår och inte mår … Jag ska ringa till öppen psyk. Jag vet att jag inte kan få en tid direkt men det behöver jag inte. Jag brukar lägga en mask som gör att jag ser glad ut. Han såg aldrig hur jag skakade ute i väntrummet. Hur jag mådde där…. Jag funderar på att anmäla honom till patientverket. Heter det så?? Dom som är runt mig ser att jag inte mår bra

serenas
2017-06-21 07:48
#4

Det står att jag ska medicineras .. Jo med b12 vitamin tabletter. Jag hade b12 vitamin brist för x antal årsedan. Men jag vet att jag inte mår dåligt pågrund av det

Gronstedt
2017-06-30 11:08
#5

#4: B12-brist kan påverka mycket, både kroppsligt och mentalt, och har man haft det en gång så har man det antagligen hela livet, om man inte är strikt vegan. Så även om tillskott inte löser alla dina problem så ger det dig en bättre grund att stå på för att ta itu med resten.

Michis 08
2017-08-15 00:14
#6

Phuuu!!! 
Även om läkaren skulle ha rätt så har han ingen rätt att utrycka sig nedlåtande, dömande. 
Något som ingår i deras utbildning, att inte bedöma en patient så. 
Hoppas du mår bättre.

Annons:
Upp till toppen
Annons: