Annons:
Etikettbehandling
Läst 1511 ggr
Anonym
Anonym
2017-06-14 11:57

Sertralin

Vad märkte ni för skillnad när ni började äta sertralin? Efter hur länge märkte ni skillnad och vad var anledningen till att ni började äta det? Jag har ätit det nu fem dagar och upplever att jag inte alls känner samma oro (ångest) som tidigare, tankarna flyger liksom inte iväg och in på djupet. Vet inte om det är inbillning eller om medicinen redan börjat verka, så hur upplevde ni?

Annons:
Calcifer
2017-06-16 03:15
#1

Jag märkte ingenting, och jag åt sertralin i flera månader. Men det är ju olika för alla såklart.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Äppelsnäckan
2017-07-12 16:05
#2

Jag blev mer impulsiv och orädd och vågade göra saker jag aldrig skulle vågat annars. I mitt fall ledde det inte till så bra saker eftersom jag drevs av ilska. Medicinen skulle få mig att kunna utföra normalt skolarbete som att läsa högt och delta aktivt i idrotten. Det senare gjorde jag, men jag gjorde så mycket skit att jag fick gå i en liten klass resten av årskursen vilket resulterade i att jag knappt lärde mig ett skit…

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

[Tismon]
2017-07-17 16:30
#3

Setralin sög för mig. Blev monoton i mina känslor, konstanta darrningar, alltid trött, gick upp 10kg på tre månader. Det enda bra var väl att jag inte kände någon ångest, fast then again kände jag ingenting överhuvudtaget. Bytte till voxra

CeriCold
2017-07-30 18:47
#4

Jag började med fluoxetin, som inte alls funkade för mig, och bytte sedan till sertralin. För mig funkar den utan biverkningar, dock så känner jag direkt när jag glömt ta min dos på morgonen. När jag inte tar den blir jag ett nervvrak, kan börja gråta för ingenting och kan bli arg eller rädd för ingenting.

Kapitulerar
2017-08-03 17:06
#5

Jag åt sertralin i ca 6 månader och jag hade diarré under hela perioden och hade mycket ångest. Gick upp massor i vikt också.. Så för mig hjälpte den inte alls.

Calcifer
2017-08-03 18:43
#6

Jag äter numer sertralin igen i kombination med voxra. För tidigt att säga hur bra det går, men det går inte dåligt i alla fall, känner inte av några specifika biverkningar.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
tk1971
2017-08-06 07:23
#7

Jag tycker sertralin var en förhållandevis "snäll" medicin. Jag fick bara lite magproblem i början, men de gick över snabbt.

Upp till toppen
Annons: