Nedstämdhet

Vad ska jag göra?

2017-05-02 19:40 #0 av: Anonym

Jag känner att jag är utanför mitt egna liv just nu. Jag känner att jag inte har någon även fast jag har vänner och en pojkvän samt mina husdjur. Jag har en sådan kraftig socialfobi att varenda dag är en kamp, Att behöva ta sig ut är en kamp. Jag mår inte bättre av att ha gjort saker heller, Jag mår precis likadant om inte sämre. Jag har ångest konstant, över allt, över inget, över saker man inte borde ha ångest till.. Som "varför sa jag järn istället för stål?".. Det ekar i mitt huvud så jag vill slå mig i sidorna av huvudet för att bli av med tankarna. Jag vill gråta, Jag vill bryta ihop, Men det gör jag hela tiden. Mina vänner och jag fungerar inte riktigt, Det känns som att jag bara glider ifrån alla, Även min pojkvän. Det känns som att ingen förstår alls och att jag är obetydlig, Att jag inte behövs. Samtidigt som jag känner detta ser jag på utanför och ser hur dumt jag formulerar mig, hur dryg jag verkar vara fast jag inte menar så, Hur jag överreagerar.. Jag vet att allt är mitt fel, men jag är trött på att allt alltidär mitt fel att jag alltid ska rätta mig efter andra, Att jag aldrig ska ha plats för att få vara mig själv. Att jag aldrig ska få den respekten som jag ger, eller den behandlingen som jag ger tillbaks. Jag känner att jag sitter och ser på när jag själv tynar bort, Jag knuffar bort folk okontrollerat och folk försvinner, Och jag känner bara att jag vill försvinna. Det blir bara värre och värre, Vad ska jag göra? Hur ska jag kunna ändra mig?
Jag började äta en medicin för snart 4 veckor sen, En medicin för mina humörsvägningar eftersom jag har borderline.

Anmäl
2017-05-25 19:33 #1 av: IaMiaMaria

Har du kontakt med psykiatrin? Om man har Borderline kan man bli erbjuden DBT, en slags behandling. Den kan hjälpa en i bla relationer och hur man ska hantera sina egna känslor. Den är jätte bra för vissa. Så fråga om den om du inte redan går/gått.

Anmäl
2017-05-25 21:36 #2 av: Anonym

Ja är i kontakt med dom nu, Men får inte DBT behandling.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.