Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 2978 ggr
Anonym
Anonym
3/2/17, 4:56 PM

Konstigt att må dåligt pga flytt?

Jag har för drygt ett halvår sen flyttat till en annan ort, jag känner mig inte "hemma" här. Jag har tidigare flyttat men inte känt sån brist på känslan "hemma" som nu. Det är långt jag flyttat och det är en helt annan kultur här så jag känner mig ur fas med andra, naturen (som jag annars brukar ladda batterierna i) är också helt annorlunda vilket gör att allt känns fel.

Sen flytten har jag blivit Deprimerad, fått ångest, ångestattacker, minskad matlust och div kroppsliga problem. Även min pojkvän har fått massa problem, bland annat så har hans blodtryck gått från lågt till på gränsen till för högt.

Men ingen verkar förstå att vi mår så dåligt för att vi inte är hemma, är vi konstiga som är så djupt rotade hemma eller är det något annat fel?

  • Redigerat 12/18/20, 9:08 PM av Lia
Annons:
[Jbgs]
3/6/17, 9:42 PM
#1

Hemma är hemma… inte alls konstigt man mår dåligt om man inte känner sig hemma på platsen. Dags för flytt ?

Anonym
Anonym
3/6/17, 9:49 PM
#2

Vi ska flytta hem men måste bo här i några månader innan det går ekonomiskt och praktiskt

[Jbgs]
3/7/17, 8:29 PM
#3

Ok ja bara att härda ut då.. försök att hålla dig sysselsatt så kanske det underlättar

Zadeira
3/8/17, 1:21 PM
#4

En del personer är sådana som känner sig hemma vart de än bor.  Andra är sådana som mår som bäst när de är hemma i det de är vana vid. Det är inget konstigt något av det eftersom man är olika som personer.

När jag flyttade hemifrån (trots att jag flyttade 2 minuter bort från mina föäldrar bara) tog det över 1 år innan det kändes normalt och bra att komma hem till min nya lägnehet. För hem var ju hos mina föräldrar. Nu har det gått 2 år och jag trivs jättebra att bo ensam, men det tog över ett år att nå dit detta kändes som hemma.

Eftersom ni ska flytta hem igen och detta bara är tillfälligt så försök göra det till det bästa av det. Tänk på att det är tillfälligt, det är övergående. I vissa perioder i livet måste man stå ut och göra sådant som man inte vill eller trivs med för att sedan kunna leva som man vill, på vilken plats man vill. Det brukar hjälpa mig att tänka på, att mycket är tillfälligt för att kunna få det som jag vill sen.

Upp till toppen
Annons: