Annons:
Etikettnedstämdhet
Läst 581 ggr
Lia
2016-09-14 17:00

Höstaktiviteter

är jag är väldigt Deprimerad gör jag inget och missar i princip allt som jag i vanliga fall brukar tycka om, som hösten och julen tex. Men det är så svårt att hitta inspiration till roliga saker att göra när ingenting liksom är kul. Men jag tror det är nyttigt att göra nåt i alla fall, jag uppskattar det ju när jag ser tillbaka på det i alla fall. Så jag tänkte göra en lista på sånt jag vill göra innan hösten är över. Hösten är trots allt min favoritårstid, och jag vill inte missa den i år igen. Men ja, det är inspirationsbiten som är svår. Så, har ni bra tips på aktiviteter? Det kan vara gratis, kosta en slant, vara hemma eller hemifrån. Stort och smått. Sånt att göra själv och sånt att göra med pojkvän eller vän. Alla tips är välkomna. Det enda jag bestämt mig för är att i år försöka glädja mig åt halloween och verkligen göra nåt även om det är svårt. Det är ju trotst allt min favorithögtid. Jag och pojkvännen ska också fira vår årsdag på hotell i november och det ser jag fram emot. Och så ska jag försöka mig ut på promenad bland höstlöven. Jag saknar att känna glädje över saker. Så tipsa jättegärna om saker att göra under hösten!

Annons:
parsley
2016-09-14 17:53
#1

Kan du tänka dig att handarbeta? Göra någon form av yoga hemifrån? Yinyoga är en variant som sägs vara bra för nybörjare. Skriva eller göra något annat kreativt. Om du vill skriva så kan du testa att flödesskriva, dvs skriv vad som faller dig in under minst 20 minuter. Du kan skriva för hand eller på datorn. Bry dig inte om meningsbyggnad, ev skrivfel, stavning, handstil eller meningsbyggnad. Bara skriv. Zentangle kan liknas vid klotter på ett papper. Fyll ett papper med vad som helst. Använd färg eller rita enfärgat. Googla så hittar du bilder på hur tekniken är utformad. Det behöver inte så snyggt som proffsen gjort.

Lia
2016-09-14 18:01
#2

Jag har målarböcker för vuxna och scrapbooking som jag ibland ägnar mig åt. Jag har är dock för överrörlig för yoga, så det går tyvärr inte. Men resterande ska jag kolla upp. Tack!

Grace2009
2016-09-14 18:14
#3

Tycker du om att fotografera? Kan ju vara en idé a fånga hösten i bild. Kanske göra någon "utmaning" och ta kort på lönnlöv i så många olika höstnyanser som möjligt, eller kanske av alla trädslag du har i din omgivning.

Lia
2016-09-14 18:19
#4

#3 Jättebra idé! Jag har en Polaroidkamera, och det är ännu lite roligare, då kan man göra kollage och vykort :-)

Skogsvittra
2016-09-14 20:05
#5

Måla med akryl eller akvarell, kanske, om du gillar sådant. Ta inspiration från höstfärgerna och skapa abstrakta bilder och måla med olika verktyg och material utan att lägga något särskilt värde i om det blir bra eller inte. Bara försöka ha kul med färg :)


Lia
2016-09-14 21:44
#6

#5 Mamma är konstnär och har allt man kan tänkas behöva. Hon har lite beställningar, så jag tänkte hänga på när hon väl sitter med sitt. Det är jättemysigt att bara måla!

Annons:
Lia
2016-09-15 17:08
#7

Jag tittade runt på nätet och kom in på Skåneleden och blev jättesporrad att börja vandra, och pojkvännen är också på. Och så får vovven komma ut mer också! Och man kan ju geocacha samtidigt.

Upp till toppen
Annons: